Kupujesz w sieci? Zostaw po sobie opinię!
Sieć pełna jest produktów i usług, z których korzystać może zarówno klient detaliczny, jak i hurtowy. Praktycznie wszystko możesz zakupić na użytek własny (domowy) bądź do firmy, na tak zwaną fakturę. Jednak bogactwo ofert udostępnianych w sieci może przytłoczyć każdego. Dlatego też prężnie działa w sieci system opinii i komentarzy. Dlaczego i gdzie warto pozostawiać po sobie ślad?
Porównywarki cenowe – nie tylko cena
Jednym z najbardziej efektownych możliwości na zapoznanie się z komentarzami na temat produktów – nie tylko tych najbardziej rozchwytywanych, ale i niszowych, specjalistycznych – jest skorzystanie z porównywarki cenowej. Najpopularniejszymi są obecnie Ceneo oraz Skąpiec. Choć nazwa tych witryn dotyczy ceny, a przedstawienie produktu w porównywarce zaczyna się od wykazu sklepów, w których jest on najtańszy, na stronie znajduje się także zakładka z opiniami na temat zarówno samego produktu, jak i jego sprzedawcy. To świetne miejsce, by rozpocząć zakupy, ale i miejsce, do którego warto wrócić już po otrzymaniu zrealizowanego zamówienia. Pozostawiony komentarz pozwoli innym użytkownikom sieci – przyszłym klientom – dokonać wyboru, którego nie pożałują.
Strony sklepów i Allegro
Czy wiesz, że strony sklepowe online coraz częściej do dyspozycji klientów udostępniają nie tylko ramkę, w której mogą oni pozostawić swoją opinię, ale także możliwość dołączenia do niej zdjęcia? Obecnie dzieje się tak również na samym Allegro. Zdjęcia mogą stanowić jednak niemałą pułapkę – przecież nawet najpyszniejsze danie w renomowanej restauracji może wyglądać źle, gdy jego zdjęcie wykonamy przy użyciu lampy błyskowej. Do tego zupełnie inaczej prezentować się mogą produkty fotografowane w prawidłowym świetle i w cieniu, pod tym względem przekłamany może zostać na przykład kolor produktu. Problem ten dotyczy szczególnie ubrań, dekoracji, artykułów kosmetycznych (lakierów do paznokci) oraz biurowych (na przykład kredki). Dlatego jeśli dołączasz zdjęcie do opinii – zadbaj o jego jakość i wykonanie.
Recenzje produktów w mediach społecznościowych
Niemniej opinie najszybciej dziś znaleźć w mediach społecznościowych. Swoje profile prowadzą dziś praktycznie wszyscy, niezależnie od branży. W sieci pojawiają się profile nawet hurtowni, takich jak hurtownia chemii gospodarczej, hurtownie narzędzi, sklepy papiernicze. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, iż część z komentarzy w mediach będzie miała charakter negatywny, ponieważ jako że profile są ogólnodostępne – najłatwiej na nich poinformować sprzedawcę o swoim problemie z zakupem. Korzystając z nich, pamiętajmy o zdrowym rozsądku. Nie istnieją firmy idealne, a wpadki, na przykład pomyłki złożenia zamówienia czy braki towarów na magazynach, zdarzają się wszystkim. Tylko od nas zależy, czy je wybaczymy.